مقالات
1395/12/23 15:44

پرفروش ترین محصولات در 3 سال اخیر کدام ها بوده اند؟

همان طور که می دانیم محصول یکی از مهم ترین مؤلفه های موفقیت در شرکت های بازاریابی شبکه ای و منبع کسب درآمد بازاریابان است.

اهمیت این موضوع تا به جایی است که در آیین نامه های مصوب تمامی کشورهای پیشرو در عرصه بازاریابی شبکه ای بخشی را به آن اختصاص داده اند و یکی از مهم ترین مباحث در آموزش های مطرح شده کارشناسان بازاریابی است.

در این مطلب اماری از رسته های متفاوت محصولات فروش رفته در سه سال متوالی را به ترتیب بیشترین درصد منتشر کرده ایم و به مقایسه آن با آمار منتشر شده جهانی در این زمینه پرداخته ایم.

در بررسی درصد محصولات فروخته شده در 6 ماهه اول سال 95، محصولات آرایشی بهداشتی با 63.25 درصد رتبه اول را به خود اختصاص داده و محصولات غذایی با 31.04 درصد رتبه بعدی را کسب کرده است. این رتبه بندی با کمی اختلاف مشابه با سال های 93 و 94 می باشد.

 

 

 

همان طور که مشاهده می شود محصولات آرایشی - بهداشتی با اختلاف درصد زیاد از محصولات غذایی  در سه سال متوالی رتبه اول را به خود اختصاص داده اند. وقتی این آمار را با آخرین آمار منتشره از شرکت های فروش مستقیم در سطح دنیا مقایسه می کنیم، می بینیم که در کشورهای پیشرو در عرصه بازاریابی شبکه ای، توزیع یکسانی در میزان فروش رسته های متفاوت محصول وجود دارد، برای مثال در شرکت های فروش مستقیم در ایالت متحده، محصولات خانگی با 0.24 درصد در جایگاه اول و محصولات تندرستی و آرایشی – بهداشتی به ترتیب با 0.23 و 0.19 درصد جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

نکته قابل توجه در این است که اکثر این شرکت ها تولید کننده برندهای شناخته شده لوازم آرایشی – بهداشتی با پیشینه طولانی مدت در این زمینه هستند اما این محصولات جایگاه سوم را در محصولات فروخته شده آنان به خود اختصاص داده است؛ در حالیکه در شرکت های بازار یابی شبکه ای داخلی  با اختلاف درصد زیاد از سایر محصولات رتبه اول به محصولات آرایشی – بهداشتی اختصاص پیدا کرده است.

البته ریشه این موضوع تا حدودی فرهنگی است، اماهمان طور که می دانیم ایران یکی از بازارهای مهم برای فروش لوازم آرایشی – بهداشتی است و بر طبق آخرین آمارهای منتشر شده 2.7 میلیارد دلار از 7.2 میلیارد دلار فروش لوازم آرایشی – بهداشتی خاورمیانه در بازارهای ایران اتفاق می افتد. طبیعی است با  روند موجود، شرکت های بازاریابی شبکه ای نیز به دنبال آن باشند که بازار این محصول پر مصرف را در دست گیرند و از منافع حاصل از این مشکل فرهنگی به سود آوری برسند. 

 

برگرفته از سایات mlmbook.ir

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها : 
^